En qualsevol joc i pel que fa a persones amb discapacitat intel·lectual, haurem de tenir molt present la importància de valorar el procés de l'alumne. Reforçar el sentiment de diversió per a tots els jugadors i evitar que ningú se senta culpable d'una mala actuació durant el mateix.
JOC: BALLANT, BALLANT.
RECURSOS:- Humans: Un educador- Espacials: El gimnàs o l'aula.- Materials: Mocadors, teles, reproductor de cd i cd de música.- Temporals: 25 minuts.- Nombre de participants: De 10 a 15 alumnes.
DESCRIPCIÓ DEL JOC:L'educador reparteix a cada alumne un mocador i els participants es distribueixen lliurement per la sala. A continuació l'educador posa en funcionament el reproductor i els alumnes comencen a ballar amb el mocador com els vinga de gust, fins que l'educador comença a indicar-los parts del cos i en aquest moment els jugadors hauran de col·locar-se el mocador sobre la part nomenada i seguir ballant al ritme de la música.
VARIANTS:- Realitzar el mateix joc en parelles i quan l'educador diga als alumnes la consigna, cada jugador ha de col·locar el mocador sobre la part del cos nomenada de la seua parella.- Els alumnes amb menor grau d'afectació es poden agrupar també per parelles però en aquest cas sense mocadors i quan l'educador nom una part del cos dels components de la parella pretenguen seguir ballant units per la part del cos nomenada.Per dur a terme aquest joc hem de tenir en compte amb els alumnes amb discapacitat intel·lectual severa que serà necessari realitzar un treball previ d'identificació de les parts del cos perquè després les identifiquen en el seu propi, tot i que en alguns casos haga de ser el educador el que realitzie l'acció d'assenyalar una part del seu cos i siguen els alumnes els que per imitació la repeteixen.

JOC: TRANSPORTANT DORMILONS
CONTINGUT PRINCIPAL: Habilitats motrius i força.
RECURSOS:
- Humans: Un educador.
- Espacials: El gimnàs o un espai ampli tancat.- Materials: Matalassos o llençols grans.
- Temporals: 10 minuts.
- Nombre de participants: De 10 a 15 alumnes (en grups de 5 jugadors).
DESCRIPCIÓ DEL JOC:L'educador forma equips de 5 alumnes i a cada equip els lliura un llençol gran o matalàs. Els explica que el joc consisteix en que entre quatre companys hauran de transportar a un company (1 dormiló) arrossegant el matalàs pel gimnàs. Així doncs per torns un dels jugadors es convertirà en un dormiló que s'estirarà sobre el matalàs i esperarà que la resta del grup li porti a fer un tomb pel gimnàs. Els seus companys es situaran just on el dormiló tinga el cap o els peus i el arrossegaran pel gimnàs. Es canviarà el paper de dormiló fins que tots els membres del grup han participat.
ADAPTACIONS:- Si hi hagués algun dormiló molt pesat poden unir-se dos equips per realitzar el joc.Per facilitar les coses als jugadors amb discpacidad intel·lectual que presenten dificultats de comprensió es poden lligar cordes en un extrem del matalàs per afavorir que puguen arrossegar-la.- Si en el grup de classe ens trobem amb un alumnat heterogeni no hi haurà dificultats perquè puguen participar en el joc alumnes amb discapacitat intel·lectual severa, ja que els companys ajudaran a alumnes a que puga participar en el joc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario