viernes, 23 de diciembre de 2016

Discapacitat Motora


¿Qué és la discapacitat motora?


La discapacitat motora o deficiència motriu és la deficiència que provoca en l'individu que la pateix alguna disfunció en l'aparell locomotor. Com a conseqüència es poden produir posturals, de desplaçament o de coordinació del moviment del cos.
Els principals problemes que pot generar la discapacitat motriu són diversos, entre ells podem esmentar: moviments incontrolats, dificultats de coordinació, abast limitat, força reduïda, parla no intel·ligible, dificultat amb la motricitat fina i gruixuda, mala accessibilitat al medi físic.



TIPUS

Hi ha diferents tipus de paràlisi cerebral que es classifiquen d'acord a tres factors: to postural, tipus d'alteració de la intervenció recíproca i distribució de la discapacitat.

Quadriplegia: Es troba afectat tot el seu cos, presentant moviments involuntaris (asimetria), alteracions de postura, moviment; quan és espàstic es presenta rigidesa i tensió muscular. Habitualment els nens presenten dificultat en l'alimentació i certs compromisos de llenguatge i d'articulació de la paraula.

Hemiplegia: És el compromís d'un sol costat.

Diplegia: És també, el compromís de la totalitat del cos, però la meitat inferior es troba més afectada que la superior. El control del cap, dels braços i de les mans aquesta generalment poc afectat i la paraula parlada pot ser normal, però no és excepcional la presència d'estrabisme. A vegades la part superior es troba tan lleument compromesa que es diagnòstica paraplegia cerebral.







¿QUÈ PODEM FER A L'AULA?

Els alumnes amb discapacitat motora pateixen en contextos que els brinden els estímuls inadequats i necessiten que l'entorn familiar, escolar i social, li proporcionie les oportunitats d'aprendre responent a les seues necessitats específiques.
El problema consisteix en com crear un ambient d'ensenyament favorable per incrementar qualitativament i quantitativament la possibilitat de desenvolupament per tal que les limitacions no interfereixen de manera determinant.


Les NEE que presenta un alumne amb discapacitat motora i que s'han de tenir en compte en l'aprenentatge dins l'aula, es manifesten en les següents àrees: mobilitat, comunicación i motivació.
Però sobretot, i el més important es l'adaptació de l'enorn, perque es puga sentir amb la llibertat de moviment que tenen la resta de companys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario